MDK opracowuje własne programy i plany pracy. Główne zadania programowe MDK oparte są na prowadzeniu i rozwijaniu tych form edukacji kulturalnej, które w szczególności służą pogłębianiu wiedzy i doskonaleniu umiejętności, rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień, promowaniu twórczości artystycznej dzieci, młodzieży i nauczycieli.
Do głównych zadań programowych MDK należy:
- kształtowanie wzorów i nawyków aktywnego uczestnictwa w kulturze,
- zbliżenie i integracja europejska młodzieży przy jednoczesnym działaniu na rzecz poszanowania kultury narodowej,
- tworzenie pracowni twórczych,
- upowszechnianie wiedzy z zakresu nauki i edukacji artystycznej,
- dokumentowanie działalności MDK oraz innych placówek oświatowych i instytucji artystycznych w dziedzinie edukacji kulturalnej,
- przygotowanie i realizowanie edukacyjnych programów i imprez artystycznych,
- tworzenie integracji z niepełnosprawnymi,
- prowadzenie działalności kulturalnej
- realizacja nauczycielskich i uczniowskich projektów artystycznych oraz samorządowych,
- promowanie twórczości nauczycieli i uczniów,
- promowanie propozycji programowych placówek i instytucji kultury,
- popularyzowanie oraz dokumentowanie nowatorskich metod działania w dziedzinie edukacji kulturalnej i profilaktyki społecznej,
- ochrona edukacyjnych dóbr kultury,
- kształtowanie poczucia własnej tożsamości narodowej i poszanowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i innych kultur,
- współdziałanie z polskimi i zagranicznymi instytucjami i organizacjami uprawnionymi do działalności w zakresie oświaty, kultury i profilaktyki społecznej,
- współpraca z placówkami oświatowymi, instytucjami kultury, samorządem lokalnym, wydawnictwami, organizacjami pozarządowymi,
- MDK może realizować inne zadania oświatowo – wychowawcze zlecone przez organ prowadzący.
Placówką kieruje dyrektor
KOMPETENCJE DYREKTORA:
- kierowanie działalnością placówki i reprezentowanie jej na zewnątrz,
- kierowanie pracami rady pedagogicznej jako jej przewodniczący,
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego,
- realizowanie uchwał rady pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących,
- dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym placówki, zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie,
- zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników placówki,
- przyznawanie nagród oraz wymierzanie kar porządkowych nauczycielom oraz innym pracownikom placówki,
- występowanie z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników placówki,
- podejmowanie decyzji w sprawach nagród i kar dla wychowanków po zasięgnięciu opinii członków rady pedagogicznej
10) powierzenie stanowiska wicedyrektora placówki oraz innych stanowisk kierowniczych po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego, rady pedagogicznej
11) ustalanie zakresu kompetencji i czynności wicedyrektora,
12) wstrzymanie wykonywania uchwał stanowiących rady pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa, zawiadomienie organu prowadzącego placówkę oraz sprawującego nadzór pedagogiczny o wstrzymaniu uchwał,
13) wykonywania innych działań wynikających z przepisów.
Pokaż informacje o artykule
Utworzył/Odpowiada:
Marek Masłowski - 2012-11-22 09:02:19
Udostępnił:
Marek Masłowski - 2012-11-27 12:12:28
Zaktualizował:
Marek Masłowski - 2012-11-27 12:17:50
|
Data modyfikacji |
Zmodyfikował |
|
1 |
2012-11-27 12:17:50 |
Marek Masłowski |
Zobacz |
2 |
2012-11-27 12:12:28 |
Marek Masłowski |
Zobacz |
Tę stronę obejrzały 3 osoby