Loading ....
Młodzieżowy Dom Kultury w Warszawie
Biuletyn Informacji Publicznej
Młodzieżowego Domu Kultury w Warszawie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
ul. Puławska 97
02-595 Warszawa
tel: (22) 845-17-04, (22) 845-51-21
fax: (22) 845-51-21
e-mail: mdkmok@edu.um.warszawa.pl

Pracownicy Pedagogiczni MDK: NAUCZYCIELE
INSTRUKTORZY i INSTRUKTORZY

§ 16

1. Nauczyciel Instruktor i Instruktor prowadzi zajęcia dydaktyczno-wychowawcze i jest odpowiedzialny za jakość i wyniki pracy oraz bezpieczeństwo osób powierzonych jego opiece. 

2. Wychowanek zostaje objęty opieką pedagogiczną przez Nauczycieli Instruktorów/Instruktorów, Dyrekcję placówki. Pomoc psychologiczną i pedagogiczną w placówce może uzyskać z własnej inicjatywy, rodziców lub Nauczycieli Instruktorów i Instruktorów. 

3. Wychowanek przebywający w placówce pozostaje pod stałą opieką Nauczyciela Instruktora i Instruktora. Dyżury pracowników pedagogicznych pełnione są w salach i na korytarzach placówki w czasie przerw między zajęciami według opracowanego harmonogramu. 

4. Nauczyciele Instruktorzy i Instruktorzy zobowiązani są do pełnienia dyżurów w placówce podczas uroczystości, wernisaży, zabaw i imprez.  

5. Zajęcia odbywające się poza siedzibą placówki organizowane i prowadzone są na podstawie odrębnych porozumień, zawartych za zgodą organu prowadzącego pomiędzy MDK a placówkami współpracującymi. 

6. Dyrektor placówki powierza każdą stałą formę zajęć szczególnej opiece wychowawczej jednemu z Nauczycieli Instruktorów i Instruktorów prowadzących tę formę stałą. W szczególnych sytuacjach i ze względu na specyfikę zajęć, zadania wychowawcze mogą być powierzone 2 Nauczycielom Instruktorom i Instruktorom. 

7. Nauczyciel Instruktor i Instruktor prowadzi swoją formę stałą zajęć przez cały rok szkolny.

8. Do podstawowych zadań Nauczycieli Instruktorów i Instruktorów prowadzących zajęcia dydaktyczno-wychowawcze należy: 

1) ujawnianie i kształtowanie zainteresowań wychowanków,

2) pogłębianie i rozszerzanie ich wiedzy,

3) stwarzanie warunków do rozwoju psychofizycznego młodzieży szczególnie utalentowanej w różnych dziedzinach. 

9. Nauczyciele Instruktorzy i Instruktorzy zobowiązani są do:

1) Prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych z wychowankami, 

2) Są odpowiedzialni za jakość i wyniki pracy, w tym celu powinni zorganizować przynajmniej raz w roku szkolnym prezentację osiągnięć wychowanków, 

3) Odpowiedzialności za kompleksowe przygotowanie ustalonych imprez zgodnie z harmonogramem imprez, 

4) Być świadomym uczestnikiem procesu wychowawczego, najbliższym opiekunem wychowanka, 

5) Być animatorem życia grupowego formy stałej:

a) otaczać indywidualną opieką wychowawczą każdego wychowanka, zwłaszcza dzieci i młodzież z rodzin rozbitych, sieroty, półsieroty, młodzież pochodzącą ze środowisk patologicznych. Poznawać środowisko rodzinne wychowanka, pomagać mu w rozwiązywaniu problemów życiowych we współpracy z pedagogiem i instytucjami powołanymi do tego 

b) pomagać wychowankom w eliminowaniu niepowodzeń poprzez organizowanie samopomocy koleżeńskiej i konsultacji indywidualnych, 

c) przeciwdziałać patologiom wśród młodzieży: paleniu tytoniu, narkomanii i negatywnym wpływom środowiska rówieśniczego wychowanka, 

d) planować i realizować różnorodne formy życia grupowego i zespołowego, 

e) ustalać treść i formę zajęć,

f) współdziałania z innymi Nauczycielami Instruktorami i Instruktorami, 

g) otaczania szczególną opieką dydaktyczno-wychowawczą wychowanków wybitnie uzdolnionych, 

6) utrzymywania kontaktu z rodzicami:

I. w celu:

a) okazania pomocy w ich działaniach wychowawczych,

b) angażowania rodziców do realizacji zadań dydaktycznych w placówce, 

c) inspiracji spotkań rodziców z innymi Nauczycielami Instruktorami i Instruktorami, 

d) włączania rodziców w wykonywanie zadań opiekuńczo-wychowawczych w placówce. 

II. i poprzez:

a) indywidualne rozmowy z rodzicami przybyłymi na wezwanie Nauczyciela Instruktora i Instruktora lub z inicjatywy rodziców, 

b) przez odwiedzenie domu rodzicielskiego wychowanka w towarzystwie przedstawicieli Organów Placówki/Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców, Samorządu Wychowanków/, Organu Prowadzącego, Nadzoru Pedagogicznego, Psychologa lub innych służb, 

c) telefonicznie lub listownie,

d) w inny ustalony sposób.

7) współpracy w miarę potrzeb z właściwą poradnią psychologiczno-pedagogiczną, policją, sądami, innymi placówkami. 

8) wykonywania czynności administracyjnych dotyczących formy stałej zgodnie z odrębnymi przepisami i zarządzeniami dyrektora, 

9) przestrzegania postanowień statutu MDK przez siebie i wszystkich wychowanków i uczestników placówki, 

10) rozwijania i bogacenia swojego warsztatu pracy, doskonalenia umiejętności dydaktyczno-wychowawczych, 

11) wprowadzania innowacji i nowatorstwa pedagogicznego w czasie prowadzenia przez siebie zajęć zgodnie z aktualnie obowiązującymi kierunkami pracy pedagogicznej oraz dydaktyki,  

12) uczestniczenia w zebraniach metodycznych organizowanych w placówce i poza nią, 

13) systematycznego prowadzenia dokumentacji pedagogicznej - Dziennika zajęć który jest dokumentem stanowiącym podstawę do rozliczania finansowego prowadzonych przez Nauczyciela Instruktora i Instruktora zajęć. 

14) stałego i systematycznego doskonalenia wiedzy i wzbogacania warsztatu pracy, 

15) korzystania z pomocy merytorycznej i metodycznej Dyrektora placówki, pedagoga a także w przypadku początkujących nauczycieli-instruktorów(odbywających staż przewidziany przepisami) z pomocy wyznaczonego opiekuna stażu. 

16) przestrzegania zasad i przepisów BHP, czuwania nad bezpieczeństwem i zdrowiem wychowanków w czasie zajęć, między nimi, podczas imprez, uroczystości, wycieczek i pełnionych dyżurów zgodnie z harmonogramem dyżurów.   

Pokaż informacje o artykule